12 març

Sobre el MOOC “Llenguatge de Programació 2016”

Fa uns mesos, a la comunitat de Programamos, vaig veure que es feia un altre curs d’Scratch per a docents. A l’anterior no em vaig poder apuntar perquè era exclusivament per professors de la comunitat andalusa. I aquest, que jo pensava que també era tancat, va resultar que no. I em vaig apuntar…Com no! :)

He agafat la mania d’apuntar-me a tots els cursos online sobre Scratch que trobo. En general, solen ser per docents, que en quatre dies tindran Scratch a l’aula i veurem com se’n surten ;) N’hi ha que prou bé, trobo.

GATEKEEPERS & H2020

Jo no sóc docent però m’agrada apuntar-me als cursos perquè així veig què se’ls ensenya als profes i com. També veig com comparteixen recursos i com intenten fer xarxa per explorar noves formes d’aprenentatge. I m’hi apunto i m’hi fixo perquè trobo que l’ofici d’ensenyar requereix de diverses destreses, una d’elles la qualitat -en fons i forma- de la formació. De qui aprens, què  i com és quelcom fonamental, trobo.

La programació i la robòtica educativa, però, proposen un nou món per descobrir però, de vegades, també he vist com hi ha docents que no poden acabar els cursos perquè no tenen temps. En fi, que, paral·lelament a les activitats extraescolars que reben els infants relacionades amb la programació i la robòtica, trobo que s’hauria d’amplificar la formació dels docents i de les famílies.

Trobo que els infants sobrepassaran els docents en coneixement de l’eina…I crec que poden passar tres coses: 1) que el/la profe senti malestar i l’alumnat no trobi que aprèn; 2) que intercedeixi un/a facilitador/a de tecnologia, és a dir, que es posi personal de suport al professor/a; 3) que el/la docent hagi rebut formació suficient i es trobi còmode amb la comunitat i l’eina per adaptar continguts curriculars, avaluar altrament i garantir l’aprenentatge del seu alumnat per tal d’acomplir amb les expectatives de l’Horizon 2020. També podria ser que l’alumnat acabés portant la classe i llavor seria una superflipped class ;)

Respecte a les famílies, experiències com el Sènior Lab del Citilab demostren que, tot i el pas dels anys, les personetes conservem un esperit jove, l’infant que portem dins no mor mai sinó morim del tot, i es manifesta sempre que pot. A més, tots som creatius, però potser no trobem una eina per expressar la nostra creativitat. I penso en un avi, que probablement vagi a buscar el nét/a a l’escola…Mentre berenen, es podrien ajudar amb els seus projectes d’Scratch. Si us plau, una hacklab a cada casa!

PROJECTE CREA

Total, que m’he apuntat al curs, tot i que el Jesús Moreno de Programamos em va dir que era un nivell molt bàsic i que no em perdria res. Mentida! M’ha agradat molt trobar els vídeos que van fer amb la Comunitat de Navarra! M’encanta el narrador! (sobretot quan diu: ¡Bien!). I ara han començat a fer nous videotutos, que estan molt bé, també.

La cosa és que el curs forma part del projecte Crea “Lenguajes de programación en la educación”. Primer aprendrem Scratch i després ho traslladarem a la nostra classe. Jo no sóc docent, però em comenten que de cara a l’abril, hi ha gent que necessita algú, així que si quadren les dates, es podria participar en el projecte Crea pròpiament, i sinó, sempre puc fer un experiment pel barri :)

Al curs en qüestió, gestionat per Ineverycrea, ha passat una cosa curiosa: ens hem passat dues setmanes sense rebre materials perquè s’havien colat a un altre curs o alguna cosa així. En fi, coses que passen, estem verds encara amb temes digitals i, cada dia, passa una cosa o altra: quan no sóc jo, potser ets tu. Les primeres passes, com sempre, crear un compte Scratch, fer una ullada per la comuntitat, jugar a projectes i comentar-los o marcar-los com a favorits, etc. i, com no, trastejar una miqueta el catxarro, que és un ferrari, amb Flash, però Ferrari ;) Nobody’s perfect…

Aviat, més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *