06 Ago

Introducció a la gamificació

Al juliol del 2013 llegia per primer cop a la meva vida el terme “gamificació”. Ara resulta que tot és gamificable, és a dir, que de tot se’n pot fer un joc. El primer que vaig pensar és que m’estaven prenent el pèl. Però, després d’informar-me una mica més sobre el tema, he arribat a la conclusió que la gamificació és una arma molt poderosa capaç de canviar els comportaments de les persones. Prepareu-vos, doncs, a veure la vida sota el prisma de la gamificació que, de ben segur, canviarà la percepció del nostre món. 


Font: http://thinkmarketingmagazine.com/wp-content/uploads/2013/03/
Gamification-business-marketing-innovation.jpg


Però…què és la gamificació? Doncs és l’ús de les mecàniques del joc tant en entorns lúdics com no lúdics. La gamificació pot aconseguir, fins i tot, fer menys avorrides tasques que ho són molt però també pot aconseguir moltes coses més: en educació, la gamificació permet aprendre millor i més de pressa; al món empresarial, la fidelització de productes i serveis així com la reciprocitat entre treballador i empresari; a nivell social, ens pot transportar a un món més conscient, un món amb una nova organització basada en els vincles de confiança i la honestedat. Allò que sempre n’hem dit utopia i, fins ara, feia de mal mirar… 

Font: http://www.sbwire.com/press-releases/gamification-market-
worth-55-billion-by-2018-304513.htm

El “Gamify everything” (gamifica-ho tot) encara és un projecte en fase d’expansió i consolidació però les estadístiques sobre la gamificació són ben clares: es calcula que el mercat de la gamificació valdrà 5,5 bilions de dòlars al 2018

D’on ve tot això? I cap a on va realment?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *