26 des.

Del “contacontes” a l’Storyteller (III) Noves perspectives

3. NOVES PERSPECTIVES

3.1. Mutacions laborals

Al llarg de la història, totes les cultures han creat la seva visió del món i s’han teixit narracions que avalaven aquestes visions. Totes les cultures han tingut els seus “contacontes”. Si antigament cobraven per explicar històries i per això exageraven i vàren acabar essent desacreditats, avui, treballen en guions cinematogràfics, al món del periodisme, del disseny, de la comunicació i el màrqueting. I són persones a qui se’ls reconeix el talent, no embaucadors, tot i que sempre hi ha de tot a la vinya del Senyor. 


També passava amb els actors quan va néixer el cinema. Actuar de debò era ser al món de la faràndula i no als platós cinematogràfics on l’actor no tenia el públic davant. Els actors de cinema van començar essent l’ombra dels de teatre. Cent anys després, la cosa ha canviat molt. 
http://www.michielgaasterland.com
/content-marketing/what-is-content-curation
-and-how-it%E2%80%99s-
useful-to-you-and-your-network/


En essència doncs, canviem els noms de les coses, les apreciem més o menys en funció d’una època o una altra, però, al cap i a la fi, repetim conductes generació rera generació

Avui encara llegim i mirem pel·lícules on herois i heroïnes ens fan passar penúries i alegries. Els narradors d’històries són també al món del periodisme i parlen de coses serioses. O no

3.2. La importància del bon contingut: noves oportunitats laborals

S’assenyala al 2013 com l’any que consolida Internet i les seves xarxes socials i, al 2014, com l’any del contingut de qualitat. Els hàbits de consum canvien i 
els continguts cobren una rellevància sense precedents

Tot apunta a un canvi cap a la professionalització del màrqueting de continguts. I com si fos “la maldición de momia”, s’augura que aquelles empreses que vulguin automatitzar el contingut, fracassaran. Per això, hi ha empreses que es reestructuren i incorporen directors de contingut  als seus departaments de màrqueting i comunicació. En anglès en diuen “Content Curator“. 

En aquests últims anys moltes persones han canviat d’hàbit laboral: molts treballen des d’on volen o poden, redactant continguts per una pàgina web o tenint-ne cura. Mai hi havia hagut tanta informació disponible i ja fa dies que es parla d’infoxicació, de sobreinformació o sobrecàrrega informativaJa no parlem doncs en termes de quantitat sinó de qualitat, perquè la oferta és tantíssima i tan aclaparadora que pot arribar a ser nociva i contraproduent. Es fa necessari, més que mai, desenvolupar el sentit del pensament crític.  

 

3.3. Disseny i contingut


El que prima avui són el disseny i el bon contingut. Una cosa és la informació i l’altra, la presentació que se’n fa. 

A més de dir coses que puguin resultar interessants, fresques o originals, s’ha de tenir en compte la redacció del contingut i la seva fluidesa, la usabilitat, l’experiència d’usuari, etc., tal i com feien els aedes acompanyant els cants amb la lira: el disseny és l’instrument i la melodia i el contingut, les notes

Què més bonic que compondre una música que commou, que ens fa ballar o plorar o, simplement, ens alegra el dia. Si la composició no és melòdica, avui, fas un clic i marxes. 

El bon contigut, doncs, està de moda. Fins i tot Facebook ha canviat el seu algoritme per fomentar els continguts de qualitat. Gestionar continguts de qualitat deu estar molt rebé i sembla obrir noves oportunitats laborals però el contingut s’ha de crear i cada cop es diversifica més la oferta: redactors per continguts destinats a lectors gays o redactors de receptes culinàries, etc. Sembla, doncs, que el contingut serà el rei però no ens podem oblidar del disseny. Aquí, per exemple, el dissenyador Sebastian Deterding ens explica el que el disseny diu de nosaltres
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *