19 Jul

Snap!, transversalitat i món físic

Com m’agrada molt Snap! però no trobo documentació en català, faré un tutorial introductori: d’aquests amb moltes captures de pantalla, que sempre s’agraeixen molt quan comences amb una eina nova. Aquí una mica de context de l’eina en quant a la seva transversalitat i contacte amb el món físic.

LIFELONG LEARNING

Amb llenguatges visuals com Scratch o Snap!, tot jugant amb els blocs, s’aprenen les bases més estructurals del pensament lògic i computacional.

Però, més enllà de la competència computacional i tecnològica en l’ús i la comprensió del programari -que, a més, és lliure-, el fet de crear històries animades o jocs, permet també treballar la competència artística, la comunicativa i la matemàtica.

CScourse_21_century_learner

EXTENSIONS

L’ús de llenguatges de programació visual permet, a més, connectar el món virtual amb el físic, amb el que l’aprenentatge es torna més significatiu. A més de jocs i animacions, podem programar horts, drons i robots, simular ecosistemes urbans i rurals, etc.

Per posar un parell d’exemples de programari lliure de proximitat, podem parlar d’S4A (Scratch per Arduino) i d’Snap4Arduino, dos programes que han estat desenvolupats al Citilab de Cornellà.

Justament divendres passat, 15 de juliol, vam fer un taller d’Snap4Arduino a l’Espai Obert de Sants. Hi va haver un noi que va venir expressament des de Girona! I demà, per cert, en fem un altre d’Storytelling amb Snap! A mi m’encanta programar acudits i penso crear escola, hehe ;) Demà més al taller!

Img-Arduino-Uno-R3-Pinouts-sense-lletres

 

HARDWARE LLIURE

Arduino és el microcontrolador o placa programable més coneguda del món. Un dels motius de la seva fama és que és hardware (maquinari) lliure. I, fruit de la intel·ligència i treball col·lectiu, les plaques Arduino poden ser programades amb llenguatges de programació visual com S4A o Snap4Arduino! (adaptats d’Scratch i Snap!).

L’alfabetització digital va molt més enllà de l’ús de determinades eines o tecnologies i consisteix en comprendre com funcionen les eines que utilitzem: tothom pot descarregar-se aplicacions mòbils, i tothom pot crear-les. Però hi ha més consumidors que creadors de tecnologia. Qui crea la tecnologia que fem servir? Quina és la seva raó de ser?

Segueix al tercer punt de la introducció: “Alfabetització digital i programari lliure”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *