22 Mai

Gamification World Congress: Gamificant els gamificadors

Demà comença el Gamification World Congress al Word Trade Center de Barcelona. Més de 30 ponents ens exposaran projectes, productes i altres enginys relacionats amb l’apassionant món de la gamificació. Hi haurà tallers, conferències, es parlarà d’empreses i big data, però també de salut i educació. Em moro de ganes, per exemple, de conèixer a l’artífex de Zombiología, un projecte que, com el seu nom ben bé indica, uneix el món dels morts vivents i de la biologia…M’encanta! No oblidem, però, que també es donaran els Gamification World Awards.  

 
M’encantarà retrobar els compis del Gamification Spain Meet_up, una comunitat que cada dia es fa més gran i que al juny presenta la seva quarta edició a Donosti. Com també m’agradarà saludar a en Kevin Werbach, a qui vaig tenir de professor al MOOC de Coursera sobre gamificació. Serà un plaer retrobar també les personetes que vaig conèixer al Gamification Lab 2013 que va cel·lebrar Wonnova a Madrid. En fi, un munt de persones per retrobar i conèixer i un munt de coses per fer, sentir, escoltar i entendre.  
 
 
 
GAMIFICANT ELS GAMIFICADORS
 
Aquest tipus d’esdeveniment massiu em recorda a les antigues exposicions que es feien a les grans ciutats d’antany. A Barcelona se’n van celebrar dues de ben grosses: una a la Ciutadella al 1888 i una altra a la muntanya de Montjuïc, al 1929. La primera va ser Universal; la segona, Internacional…Hi assistien burgesos industrials de 21 botons i s’hi feien negocis, com encara passa; i es creava comunitat i s’intercanviaven idees, que també segueix passant. 
 
D’una manera o altra, sempre fem el mateix però la tecnologia que inventem ens ho permet fer de diferent manera, més còmodament, més ràpidament i, sovint, millor. Si aquest tipus de reunions són importants és per què concentren persones interessades en una mateixa cosa, en aquest cas, en la gamificació i les seves possibilitats més enllà d’allò que és lúdic. És per això que a mi m’agrada parlar de la gamificació com a la desbanalització de la cultura del joc. Va molt més enllà de medalletes i copets a l’esquena: és, com el Kaizen, una filosofia de vida que impregna l’actitud, que inunda la mirada; i que arriba amb força i per quedar-se. 
 
 
 
Who Gamifies the Gamificators?, pregunta Carlos L. Guardiola de Medianet. I jo li responc: “jo, per exemple”. Com FantastIQ Transmedia m’ha deixat la seva eina, he pogut configurar dues rutes culturals gamificades que formen part d’un projecte transmèdia de turisme cultural i, amb sort, d’acció social. Com molts congressistes també aprofitaran per fer turisme he pensat que, així, matava molts pardals d’un tret. Les rutes són gratuïtes i només demano que me’n doneu la vostra opinió: si es fa curt, o llarg; si les preguntes són fàcils o difícils; si trobeu errors ortogràfics; si voleu millorar les traduccions; si voleu aportar contingut. Qualsevol comentari o suggerència serà benvingut. 
 
Els itineraris que proposo són les següents: 
 
1. El conjunt escultòric de la plaça de Catalunya
 
2. Un passeig pel Port Vell: de les Drassanes a la Ciutadella
 
La primera ruta té 18 punts d’interès i, de moment, està disponible en català, en castellà i en anglès; la segona té 12 punts d’interès i està disponible en català i anglès. El temps d’execució és aproximadament de 30 minuts, clar que, en última instància tot depèn de l’agilitat o l’interès del jugador, que s’hi entretindrà més o menys. A cada punt d’interès hi ha una pregunta associada que comptabilitza 50 punts. El temps per a respondre la pregunta és de 15 segons. 
 
La segona ruta, la del Port Vell, està dissenyada expressament pel Congress. Com es fa al World Trade Center he pensat que seria fàcil començar-ne una a les Drassanes i fer-la arribar al Born. Aquesta ruta formarà part d’una ruta més gran que parlarà de la Barcelona emmurallada: i serà el tram de mar. 
 
La persona -o persones en cas d’empat- que tinguin la màxima puntuació a qualsevol de les dues rutes tindran accés gratuït a la tercera que dissenyi. També he elaborat un badge per als qui vulguin participar i provin alguna de les rutes. Aquí en deixo un bocinet: ¿Què penseu que posa a la banda? Són tres paraules en anglès més “in Barcelona”…Què serà? Algú s’anima? Algú s’arrisca? El hashtag del Congrés és #GWC14

 

 
INSTRUCCIONS DEL JOC
 
1. Descarregar l’aplicació TuristiQ gratuïtament aquí
2. Triar una de les meves rutes i accedir-hi gratuïtament amb el hashtag del Gamification World Congress #GWC14
3. Jugar
4. (opcional) Opinar, col·laborar, compartir, suggerir. 
 
Gràcies pel teu temps! I bon congrés! 
 
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *